Monday 5 November 2012

Cuti, cuti, cuti





Beberapa hari sahaja lagi, alam persekolahan menengah tahun kedua akan berakhir. Berbanding se,asa Form 1, naik Form 2 memang ada rasa lain sikitlah. Semasa F1, ada masa kita macam takut-takut nak buat sesuatu perkara. Tetapi bila dah jadi senior sikit, tahap keberanian makin meningkat. As long as, kita tahu apa yang kita buat. Tidak menyalahi syariat, redah je lah. Ha ha!

Di asrama sekarang ini, hiruk-pikuk je selalu. Al-maklumlah kan, exam pun dah habis (result dah dapat dah pun). Ada juga geng yang memang tahap motivasi setinggi Everest tu, dah mula belek buku Form 3. Aku pun ada gaklah sekadar suka-suka baca silibus Form 3 dalam buku rujukan. Try out soalan Math, test power. Tapi taklah serious sangat. Aku ni jenis yang ulangkaji 5 kali je satu-satu topik tu. Ummi aku dulu ada turunkan petua membuat ulangkaji supaya lekat dalam kepala. Rasa aku, tips tu mujarablah.

4 hari lagi, aku akan balik kampung. Mana lagi, kalau bukan Bumi Kenyalang. Tapi aku ni nama je, IC kod Sarawak .. aku tak lah pass sangat cakap Sarawak. Yalah, dapat dimaafkanlah sebab aku mix. Ummi Sabahan, Walid Sarawakian. Di rumah cakap bahasa standard. Tapi, bila jumpa Sarawakian aku cakap Sarawak jugalah kan ..

Sabtu yang kutunggu. Adik-adik pun sure tunggu abang diaorang yang garang ni. Ha ha ha! Azam tahun baru? Masih awal lagi. Selalunya aku azam tak ada sangat, wish list saja yang selalunya p.a.n.j.a.n.g. Dan, for sure Ummi akan buat urusan tawar-menawar. Priority first, mom!

No comments:

Post a Comment